reklama

Nemocničné ticho

Gamakamera sa spustí k malému chlapcovi. Ešte pred chvíľou vonku mlátil svoju mamu ako žito. Teraz pod vplyvom liekov zaspal a ticho leží. Všade je ticho. Občas sa na obrazovke objaví blikajúci obrázok jeho obličiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Ticho sa v miestnosti akútne zhustilo. Nik nedýchal, nik nič nepovedal. Len technika občas vydala tichý, mrazivý povzdych. Minúta sa vliekla za sekundou a trvala večne.

Mamina hladkala malého po vlasoch. Jemne ich oddeľovala od seba a zase dávala k sebe. Otočila sa k oknu a ja som videl ako jej po tvári stekajú slzy. Nechala ich voľne tiecť po líci. Pomáhali jej v tej chvíli dýchať. Vedel som, že za oknom nevidí letné slnko a jej myšlienky nie sú na dovolenke. Vidí malého, keď mal len 4 mesiace a bol na operácii, vidí ho so všetkými tými umelými hadičkami, ktoré mu visia z tela. Teraz sa bojí, aby sa to nezopakovalo... Chcel som jej niečo povedať, ale bál som sa, že môj hlas by pretrhol jej niť na nesprávnom mieste. Nakoniec som sa k nej sklonil a šepkajúc povedal: "To bude dobré..."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Iný čas, iný pacient.

Sedím vedľa postieľky. Malý Leo sa v nej po anestéze zmieta a zjavne nespoznáva okolie. Snažím sa ho upokojiť, ale nedarí sa mi to. Beriem ho na ruky. Vidím, ako sa mu oči zatvárajú a chcel by spať, ale ešte stále bojuje. Pevne ho zovriem v náručí a nedovolím mu, aby sa hýbal. Šepkám mu do ucha: "Už je to za tebou, už je dobre..." Ešte mi povie: "Doleee..." a ukazuje mi ruku, v ktorej ma zavedenú kanylu. Oči sa mu pomaly zavrú. Rýchly dych sa spomalí a prehĺbi. Spokojne si pomrnkáva. Sadám si na malinkú detskú stoličku. Držím ho medzi kovovými postieľkami a stojanmi na pumpy, ktoré ako jediné vydávajú zvuk, keď malému ženú tekutiny do žily. Malý pokojne spí a ja ostávam potichu sedieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opäť iný čas a iné miesto.

Boj sa skončil. Alarmujú už len pumpy a monitory, ktoré nevedia pochopiť, že niekedy sa viac už nedá...

Postupne ich povypínam a ostane len TICHO.

Ticho, ktoré lieči.

Svojsky, ale účinne...

Marek Gajdoš

Marek Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Lekár na novorodeneckom oddelení. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáS úsmevomČo Vy na to?FotečkyRozprávky-nerozprávkyTatryPrahaPoézia?SúkromnéZ práce

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu