reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Marek Gajdoš

Marek Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Lekár na novorodeneckom oddelení. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáS úsmevomČo Vy na to?FotečkyRozprávky-nerozprávkyTatryPrahaPoézia?SúkromnéZ práce

reklama

Čo Vy na to?

17. november - deň najmenších bojovníkov

Marek Gajdoš

17. november - deň najmenších bojovníkov

Vo svete pribúda každý deň nová epidémia. Jednou z epidémii je aj počet predčasne narodených detí. Každým rokom je ich viac. Viete si predstaviť novorodenca, ktorý má kilo, alebo dokonca menej? Viete čo prežívajú jeho rodičia? S akými problémami sa stretávajú? 17. november je celosvetovým dňom predčasne narodených detí. Je to deň, kedy chceme upozorniť na ich prítomnosť, lebo aj keď to dokážu aj samy, ako na záver uvidíte, predsa len im musíme trochu pomôcť.

  • 16. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 834x
  • 5
Aj po mnohých rokoch...

Marek Gajdoš

Aj po mnohých rokoch...

Rozprávam sa s neznámou pani. Je asi vo veku mojej mamy, čo potvrdzuje aj to, že je matkou detí v mojom veku

  • 11. júl 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 051x
  • 48
Človečina...

Marek Gajdoš

Človečina...

Internetové diskusie a články na blogoch, v médiach sa predbiehajú v množtve extrémnosti ohľadne života. V drvivej väčšine však tento problém neriešia... Stačí však dokument, ktorý bežal na ČT 2 - Nejtěžší volba a človek pochopí, že sa to dá aj inak.

  • 23. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 967x
  • 54
Lekári sú nadradená rasa

Marek Gajdoš

Lekári sú nadradená rasa

Po prečítaní článku a po mnohých osobných skúsenostiach mi neostáva nič iné, len súhlasiť. Mnohí sa bohužiaľ tak správajú. Skúsim ich ospravedlniť? Oni sú totiž k tomu systematicky vychovávaní. Pamätám si na jednu z prvých prednášok na lekárskej fakulte. Prišiel pán profesor a povedal do slova: "My lekári sme toto" ukázal na katedru, z ktorej prednášal, "a ostatní sú PVC" ukázal na podlahu. Niet čo dodať... Skúmať dôvody, prečo tomu tak je a ako k tomu došlo, je podľa mňa zbytočné. Otázne je aj, či sa to zmení a či skupina tých(vďakabohu mnohých v mojom okolí) to dokáže zmeniť...

  • 7. jan 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 121x
  • 111
Objektívny nález

Marek Gajdoš

Objektívny nález

Malá čertica roztrieskáva hračku, ktorú má v ruke a usmieva sa. Sedím za počítačom a píšem denný dekurz. Pacient čulý, usmieva sa...

  • 7. jún 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 13 206x
  • 40
reklama
Pár slov...

Marek Gajdoš

Pár slov...

Dlhšie som nič nenapísal, čo bolo jedným z príznakov, ktoré som ignoroval. Som v akomsi kolotoči služieb a vybavovaní hypotéky. Až tak veľmi som do toho padol, že som stratil zmysel všetkého. Veci som robil plne automaticky. Ako stroj.

  • 26. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 051x
  • 11
Ďalších tisíc rokov

Marek Gajdoš

Ďalších tisíc rokov

Toto je text, ktorý som napísal cca pred 3 rokmi. Teraz mi frnkol do nosa a chcem sa s ním podeliť. Je bez interpunkčákov a možno aj nejaká tá chyba, ale nechal som ho autentickým...

  • 13. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 928x
  • 10
Nezaplatíte doktorovi?

Marek Gajdoš

Nezaplatíte doktorovi?

Nedôvera voči zdravotníkom a zdravotníctvu je všeobecným faktom. Medzi ľuďmi kolujú spoločenské pravdy ako sú: Ak nemáš známeho, ak nezaplatíš, ak nedáš lekárovi, atď...

  • 11. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 255x
  • 195
Koľko promile znesie dieťa?

Marek Gajdoš

Koľko promile znesie dieťa?

Kanylou chytám žilu, ktorá mi uhýba. Nemôžem sa do nej trafiť. Dievča má chladné, mokré ruky. Ani sa necukne, keď jej prepichnem kožu a vŕtam sa v podkoží. Nahnem sa viac nad ňu. Cítim z nej zvratky. Nadvihne mi žalúdok a chcem to rýchlo ukončiť. Naštastie sa cieva zľutuje a nechá ma vojsť.

  • 16. feb 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 039x
  • 159
Čo vás môže naučiť matka...

Marek Gajdoš

Čo vás môže naučiť matka...

Dievčatko držalo mamičku za ruku. Kráčali spolu ku vchodu do bytovky. Kučierka cupkavo prekladala svoje malé nôžky, aby stíhala tým veľkým.

  • 1. okt 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 11 122x
  • 295
reklama
Intersex, Hermafrodit je to monštrum?

Marek Gajdoš

Intersex, Hermafrodit je to monštrum?

Je to chlapec! Je to dievčatko! Výkriky, ktoré sprevádzajú každý pôrod. Táto veta napĺňa pôrodné sály aj v dnešnej dobe, keď vyšetrenia už pred pôrodom vedia prezradiť očakávané pohlavie. Táto veta je zdanlivo jednoduchá, ale od nej sa odvíja celý náš život.

  • 25. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 12 716x
  • 83
Koho ešte zaujímajú Vysoké Tatry!?

Marek Gajdoš

Koho ešte zaujímajú Vysoké Tatry!?

Staré budovy sú vďaka nadstavbám vyššie, nové pribúdajú. Nevkusné apartmány v Starom Smokovci, obrovský hotel v Smokovci, nové apartmány, kopec ďalších príkladov... Na Štrbskom plese vrčí ťažká technika, kdekoľvek sa pohnete. Môžte si dať člnky za 400 Sk na 45 minút. Pritom si vychutnať pohľad na Solisko a jeho rozširujúcu sa zjazdovku. Všetko, čo si ľudia mysleli, že sa nestane sa deje už teraz...Hlavne rýchlo, lebo čo sa stihne teraz už sa neodstane.  Peniaze sa točia to je to najdôležitejšie.

  • 20. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 646x
  • 82
Slovensko má Talent! Kandidáti...

Marek Gajdoš

Slovensko má Talent! Kandidáti...

Jeden obyčajný, slnečný deň mi prihral do cesty kandidátov. Tak nevahájte a zahlasujte za svojho favorita...

  • 10. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 724x
  • 76
Hranica prežitia

Marek Gajdoš

Hranica prežitia

Diskusie o tom, kedy je etické začať so starostlivosťou u predčasne narodeného dieťaťa, sú veľmi živé. Vďaka zlepšujúcej sa technike a poznatkom dokážeme dnes zachraňovať deti od 23-24 týždňa tehotenstva. Nie je to však bez veľkého rizika úmrtia, alebo poškodenia. Etické rozhovory sa vedú v mnohých rovinách. Od tej, či rodičia majú právo rozhodovať, či chcú mať takéto dieťa, až po finančnú stránku (náklady na starostlivosť sa počítajú v miliónoch).

  • 27. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 8 787x
  • 113
Fajčiarsky ignorantizmus, alebo som divný

Marek Gajdoš

Fajčiarsky ignorantizmus, alebo som divný

Sedíme v reštaurácii pod pražským hradom. Čakáme na hlavné jedlo. Keď vtom do miestnosti vstúpi ona... Mladá pôvabná. Očarí nás, aj dve ženy pri druhom stole. Má asi rok aj niečo. Smeje sa bľaboce. Vášnivo si vyberá z jedálneho lístka. Hádže po nás významné úsmevy, a cerí na nás svoje zúbky. Prinesú nám jedlo. Pochutnávame si. Zrazu zacítim prijemnú vôňu cigaretového dymu. Jedna z tých žien si zapálila. Začal som sa nad tým pohoršovať. Sestra a jej priateľ ma však omračili. Na moje: veď je tu dieťa! Odpovedajú: veď tu nemuseli s ním ísť...

  • 26. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 121x
  • 219
reklama
13 ročná matka, alebo sexuálna výchova v ****

Marek Gajdoš

13 ročná matka, alebo sexuálna výchova v ****

Moja posledná služba tu v Čechách. Priviezli nám 13 ročné dievča, ktoré porodilo doma.

  • 22. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 17 334x
  • 157
Hladkaním vyliečim rakovinu

Marek Gajdoš

Hladkaním vyliečim rakovinu

Naša viera v naprirodzené sily niekedy prekračuje hranice môjho pochopenia. Rozliční liečitelia pobehujúci medzi nami zarábajú na našom nešťastí.

  • 21. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 748x
  • 49
V klietke "U chlpatej ženy" máme nové prírastky

Marek Gajdoš

V klietke "U chlpatej ženy" máme nové prírastky

Veru tak milí pro chlpáči, aj kontra chlpáči. Chlpy sme mali už počas intrauterinného života. V maternici, mimo dosahu všetkých zbraní masového ničenia tohto úžasného porastu. Malo krásny, priam poetický názov: LANUGO.

  • 14. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 004x
  • 64
Chlpaté ženy sú odsúdené do klietky hanby?

Marek Gajdoš

Chlpaté ženy sú odsúdené do klietky hanby?

Pri rannej káve si čitám na internete správy a ruka božia mi klikla na tento článok. V prvom momente som ho chcel odpálkovať do internetového zabudnutia, ale začítal som sa a...tak dobre som sa už dávno nepobavil. Takže žienky naše, ak nie ste hladká ako nablýskaná hlava strýka Festra, máte zákaz vychádzania. Váš vystrčený ňufáčik na ulici by mohol spôsobiť medzinárodný škandál. Ste predsa reprezentantky našej krajiny. na vašej reputácii stojí naša povesť! Nechcete snáď, aby sme vyzerali ako sto rokov za opicami. Ak už musíte pre nákup, alebo inú nevyhnutnú činnosť, opustiť domov, zakryte všetky časti tela!! To, že muži majú chlpov tiež požehnane je síce akceptovateľné, ale tohto triedneho nepriateľa porazíme taky. Tie kozmetické firmy vedia ako útočiť na naše myslenie. Stačí mi táto veta: Berme to prostě tak, že ne každý se musí přizpusobit módnímu diktátu, a pokud žena svuj porost příliš nevystavuje, je to její osobní věc. Ach jaj no uznajte, nechceli by ste radšej žiť v pralese. Veď tie depilácie sú dobrovoľná tyrania minimálne tak 2krát týždenne. :))

  • 13. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 15 461x
  • 335
Mŕtve žaby na ceste v Tatrách

Marek Gajdoš

Mŕtve žaby na ceste v Tatrách

Na skok som doma. Chcel som písať o kráse a sile prírody, ktorá dokáže aj nemožné s ľahkosťou a eleganciou. Zničený les prehodila do ružového šatu zakvitnutých kvetov.Chcel som rozprávať o lesných jahodách, ktoré sa vám rozpadajú na jazyku a truskajú pod zubami...Čučoriedkách, ktoré som mal pred sebou ako modré koberce. O vôni materinej dúšky, na lúke, kde som preležal hodinu pozorovaním oblakov. O tichu a kráse.ALE...Cesta na Sliezsky dom. Roky dozadu strážena. Tí, ktorí si nižšie nevšimli dva zákazy vjazdu boli vrátení... Dnes rampa zostala na samovôli ľudí. Hore pri plese je parkovisko, ak si zaplatíte...Ideme cestou po včerajšom daždi na nej skokani s vyvalenými vnútornosťami...Tak dovidenia na člnkoch na Štrbskom plese...alebo na novom vleku do Furkotskej doliny?

  • 3. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 364x
  • 5
reklama
SkryťZatvoriť reklamu