reklama

Čo vidí dieťa?(prvý polrok a niečo)

Pomer veľkosti novorodenca a dospeláka je veľký. Donosený novorodenec má dĺžku plus mínus 50 cm, dospelák cca meter 70. Naproti tomu oči sú približne 70 % veľkosti dospelých, preto sú všetci malí takí okatí!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

Práve sme sa narodili, ešte len rozlepíme oči cez zbytky mazku, plodovej vody a rozhliadneme sa.

Čo vidíme? Vieme zafixovať pohľad do vzdialenosti asi 20-25 cm. To je tak akurát, aby sme videli osobu, ktorá nás drží v náručí. Rozoznávame svetlo a okraje predmetov. Väčšina vecí je rozmazaná. Nevedeli by sme prečitať ani to najväčšie písmeno u uja doktora. Takže maminka drž ma pekne blízko nech ťa vidím!

Síce neviem rozoznať tvoje oči a nos a iné detaily tvojej tváre, ale vidím jej obrysy. Akú máš krásnu frizúru :). Myslím, že neodtrhnem pohľad od teba, ale vieš bolo toho na mňa dnes veľa, tak si trošku pospím.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mami, čo to ocko robí za grimasy? Skúsim to aj ja veď už mám 4 dni!(podľa niektorých štúdii)

Svet je naozaj farebný, len farbu oblohy akosi nepoznám. Každý deňpribúdajú nové odtiene farieb, ktoré vidím. Najviac sa mi páčia veľkékontrasty. Čierno-biela je naj. Už budem mať dva mesiace, ale červenúod oranžovej ešte nerozoznám.

A poprosím vás pohybujte sa pomaly, viete ja ešte nemám tri mesiace a moje očné svaly ešte nestíhajú. Musím ich naučiť pracovať spolu. Tak sa prosím nesmejte, že škúlim!

Moje oči ma poslúchajú, čím ďalej, tým viac mám 4 mesiace a začínam vidieť 3D! :) Rozoznávam viacej detailov. Už viem kde máš nos, oči a ústa a som tebou fascinovaný. Tváre ľudí sú úžasné! Postupne koordinujem ruky a mohol by som ti aj frčku dať. Jaaaj! To aké srandy robíš? Puknem od smiechu! To je smiešne, že sa asi pocikám :) Vraj ťuťulimuťuli hahaha...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5 mesiacov hrám sa rád na schovávačku. Páči sa mi, keď sa skryješ a zrazu sa vynoríš. Už viem, že veci existujú aj keď ich chvíľu nevidím.

8 mesiacov už predomnou nič neskryjete. Vidím to skoro tak dobre ako vy! Farba mojich očí je skoro ustálená. Tak aspoň viete, čo máte, alebo teda mám...

Tak milí rodičia, príbuzní moje oči vás sledujú od narodenia. Ja by som si na vašom mieste dal teda bacha! :)

Marek Gajdoš

Marek Gajdoš

Bloger 
  • Počet článkov:  88
  •  | 
  • Páči sa:  3x

Lekár na novorodeneckom oddelení. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáS úsmevomČo Vy na to?FotečkyRozprávky-nerozprávkyTatryPrahaPoézia?SúkromnéZ práce

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu